Pszczółki
Krasnoludki
owl2
zając

Samorządowe Przedszkole w Zegrzu

Samorządowe Przedszkole w Zegrzu
ul. Oficerska 2
05-131 Zegrze

tel: 506 303 909, 502 649 966

Zajączki

WTOREK 13.04.2021

Chcemy, aby wokół było pięknie

 

Karta pracy, cz. 3, nr 79.

− Pokolorujcie rysunki czterolistnych koniczynek.

− Połączcie liniami zdjęcie każdego kwiatka z jego cieniem.

 

Słuchanie opowiadania Spotkanie z małym czarodziejem.

W pewnym dalekim kraju żył mały czarodziej, który bardzo lubił zadbane, zielone miasteczka. Każdej wiosny razem ze swym kotem Mruczkiem wyruszał w świat i szukał

miast pełnych czystych uliczek i domów, zielonych drzew, kolorowych, pachnących kwiatów,

śpiewających ptaków i radośnie bawiących się dzieci. Pewnego dnia dotarł do pięknego miasta.

Wszędzie w nim było czysto, zielono, dachy świeżo odmalowanych, niedużych domów lśniły

w promieniach słońca, a w powietrzu roznosił się zapach kwiatów, których mnóstwo kwitło na

balkonach. Nigdzie nie leżały śmieci, a dzieci grabiły grządki i sadziły warzywa w przedszkolnym

ogrodzie.

− Ha! Mój kocie. To przecież najładniejsze miasteczko, jakie kiedykolwiek widziałem – powiedział czarodziej. − Zobacz, jak tu czysto. Nigdzie nie leżą śmieci, chodniki i ulice są zamiecione,

trawniki niezadeptane, drzewa nie mają połamanych gałęzi, a ptaki radośnie śpiewają, nie bojąc

się, że źli ludzie zniszczą im gniazdka. W oknach widać uśmiechnięte twarze mieszkańców. Myślę,

że wszyscy w tym miejscu muszą być bardzo szczęśliwi.

Kiedy czarodziej tak się zachwycał, usłyszał nagle straszliwy hałas. Nie wiadomo skąd, przez

środek głównej ulicy przebiegło czterech chłopców. To oni tak strasznie krzyczeli. Machali również

kijami, pisali kredą po murach domów, rozdeptywali ukwiecone klomby, łamali gałęzie drzew

i krzewów, rozrzucali papierki po zjedzonych cukierkach, a jeden strzelał z procy do wystraszonych

wróbli i kawek, które ze strachu próbowały schronić się za kominami domów.

− Cóż to było, mój kocie? – zdziwił się czarodziej.

− Miauu! To chłopcy, którzy wcale nie dbają o swoje śliczne miasto i wszystko w nim niszczą

− odpowiedział Mruczek.

− Skoro tak – powiedział mały czarodziej – to dam im nauczkę. Zaczaruję miasteczko tak,

aby stało się ono najbardziej szarym i najbardziej brzydkim miastem na świecie.

I jak powiedział, tak zrobił. Podniósł swoją magiczną pałeczkę, wypowiedział zaklęcie i w jednej chwili całe miasteczko zrobiło się szare i brzydkie. Szare stały się kolorowe domy, zielone alejki

i wszystkie kwiaty, szarzy zrobili się również chłopcy.

Kiedy zobaczyli, co się stało, przestraszyli się nie na żarty.

W tym miejscu N. przerywa opowiadanie i prosi dzieci, aby wymyśliły, co mogło wydarzyć

się dalej, a następnie kontynuuje swoją opowieść.

Przestraszeni chłopcy podbiegli do małego czarodzieja i zawołali:

− Co zrobiłeś z naszym miastem! Dlaczego tak je zaczarowałeś!

− Ja? – zdziwił się mały czarodziej. – Przecież to wy chcieliście, aby wasze miasto było najbrzydsze na świecie. Przed chwilą to pokazaliście – spokojnie odparł czarodziej.

− Myśmy wcale tego nie chcieli – bronili się chłopcy.

− Nie? A kto łamał gałęzie, pisał po murach, straszył ptaki, deptał kwiaty, rozsypywał śmieci?

Kto to wszystko zrobił, kochani? No kto? – odpowiedział czarodziej.

Chłopcy bardzo się zawstydzili, zrobiło im się przykro, spuścili głowy, a w ich oczach pojawiły się

łzy. Chcieli naprawić wyrządzone szkody. Poprosili czarodzieja, aby pomógł im przywrócić miasto

do jego dawnego wyglądu. Obiecali również, że będą dbali o to, aby zawsze było piękne i czyste.

Czarodziej ze zrozumieniem pokiwał głową i podarował chłopcom kolorowe pudełko. Umieścił w nim zadania do wykonania. Powiedział, że jeśli chłopcy je prawidłowo wykonają, wtedy czar pryśnie.

 

 

Słuchanie wiersza Mieczysławy Buczkówny Tylko jeden raz.

Chcą żyć, jak i ty żyjesz, Przypatrz się z bliska dżdżownicy,

wszystkie na świecie zwierzęta: biedronce, jak kropki liczy,

i mrówki, i żaby, i żmije, jaskółce, jak gniazdo kleci,

i pszczoła wiecznie zajęta. jak pająk rozsnuwa sieci.

I paź królowej – motyl – Niech skacze pasikonik,

niech fruwa tęczowo-złoty, niech świerszczyk w trawie dzwoni...

i ślimak środkiem dróżki Dla nich kwitnie łąka, dla nich rośnie las.

niech pełznie, wystawia nóżki... Jak i ty – żyją tylko raz.

 

Karta pracy, cz. 3, nr 80.

− Posłuchajcie jeszcze raz wiersza Mieczysławy Buczkówny Tylko jeden raz. Wskazujcie na obrazku wymienione w nim zwierzęta. Pokolorujcie rysunki zwierząt.

• Rozmowa na temat obrazków

 

ŚRODA 14.04.2021

Kolorowy świat

 

Karta pracy, cz. 4, nr 3.

− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

• Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.

O przyrodę dbamy.

Nie łamiemy, nie śmiecimy,

kwiatków nie zrywamy

 

Załącznik 1  (załączniki znajdują się pod tekstem)

 

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu.

Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi.

− Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć

(dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają

trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

− Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć

(dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układają działanie: 5 + 5 = 10.

− Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy

klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.

 

POSŁUCHAJ PIOSENKI

https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8

I. Mieszkamy na wielkiej kuli.

 Ta kula to nasza Ziemia.

 Dorośli ciągle na tej Ziemi

 chcą wszystko zmieniać.

 Wycinają drzewa,

 śmiecą na leśnej łące,

 czarny dym z kominów leci

 i zasłania słońce.

II. Gdy wszystkie na świecie dzieci

 zadbają o piękno Ziemi,

 to wszystko skończy się szczęśliwie,

 nic się nie zmieni.

 W ogromnym kosmosie

 Ziemia się nie zgubi,

 gdy ją każdy mały człowiek

 nauczy się lubić.

Ref.: Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem. Ref.: Ochroń Ziemię…

 Ty i ja – jest tu dzieci wiele.

 Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)

Odpowiedz na pytania

Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek

zacznie lubić?

Karta pracy, cz. 4, nr 4.

− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.

− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.

 

Załącznik 2

 

 

 

CZWARTEK 15.04

Nasze rady na odpady

 

OBEJRZYJCIE FILM

https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

• Karta pracy, cz. 4, nr 5. − Nauczcie się ze mną rymowanki. Mówcie ją i rytmicznie klaszczcie.

 

Załącznik 3

 

Wykonaj kartę pracy. Mile widziane zdjęcie

 

Załącznik 4

 

 

PIĄTEK 16.04

Chronimy przyrodę

 

Odpowiedz na pytanie: W jaki sposób można oszczędzać wodę?

• Karta pracy, cz. 4, nr 6.

Na których obrazkach przedstawiono sposoby

oszczędzania wody? Wskażcie je.

− Pokolorujcie rysunki kropel wody znajdujących się

wyżej na niebiesko, a znajdujących się niżej – na różowo.

 

Załącznik 5

 

Słuchanie wiersza Jolanty Kasperkowiak Mali strażnicy przyrody.

• Rozmowa na temat: Jak dzieci mogą dbać o przyrodę?

Dziś „ekologia” – modne słowo,

przyrodę wszyscy chcą mieć zdrową.

Jej strażnikami się ogłaszamy,

od dziś przyrodzie my pomagamy.

Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,

trzeba takiemu uwagę zwrócić.

Nie można przecież bezkarnie śmiecić.

To wiedzą nawet przedszkolne dzieci.

Nie wolno łamać gałęzi drzew,

bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.

A kiedy bocian wróci z podróży,

gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.

Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,

po co jej dzieci mają się smucić.

Niech barwny motyl siada na kwiatach,

żyje tak krótko, niech wolny lata.

A zimą nakarm głodne ptaki:

sikorki, wróble, wrony, szpaki.

Powieś na drzewie im karmnik mały,

będą ci wiosną za to śpiewały.

Choć ekolodzy jeszcze z nas mali,

uczyć będziemy tego wandali.

Matka Natura nas wynagrodzi,

jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

• Rozmowa na temat wiersza.

− Czego nie powinno się robić, żeby nie szkodzić przyrodzie?

− Co powinno się robić, aby pomóc przyrodzie?

 

Wykonajcie kartę pracy

 

Załącznik 6

 

 

 

Brawo Zajączki! Od dziś wszyscy jesteście strażnikami przyrody. Wytnijcie obrazek, naklejcie go na sztywny kartonik . To będzie Wasz znaczek przyjaciela przyrody.

 

Załącznik 7

 

Obraz1
Obraz2
Obraz3
Obraz4
Obraz5
Obraz6
Obraz7

Mali strażnicy przyrody

Poniedziałek 12.04.2021 - Dbamy o las

 

Karta pracy, cz. 3, nr 77

Drogie Zajączki obejrzyjcie razem z Rodzicami obrazki przedstawiające prawidłowe

zachowania dzieci w lesie i nieprawidłowe zachowania dzieci w lesie. Opowiedzcie, co się na nich dzieje.

Określanie, czy dzieci zachowują się właściwie i jak wyglądał las po ich pobycie. Odpowiadanie na pytanie: Co należy zrobić, o czym należy pamiętać, aby nie szkodzić środowisku?

Pokolorujcie rysunki dzieci

 

Rozwiążcie zagadkę.

Ma koronę, choć królem nie jest.

Pięknie szumi, gdy wiatr wieje.

W lecie chłodzi cię przyjemnie,

zimą stoi nagie, ale nadal piękne. (drzewo)

Karta pracy, cz. 3, nr 78.

− Przeczytajcie tekst razem z Rodzicami.

 

Zabawy i ćwiczenia z literą ż.

Obejrzyjcie film

https://www.youtube.com/watch?v=XD4BK0YvmYE

• Oglądanie zdjęcia żab. Słuchanie ciekawostek na ich temat.

Żaby to rodzina płazów bezogonowych. W Polsce spotykamy: żaby jeziorkowe, żaby wodne,

żaby śmieszki, żaby moczarowe, żaby dalmatyńskie, żaby trawne.

Mają długi język, pomocny w łapaniu pożywienia. Charakterystycznym elementem ich budowy

są też wydłużone tylne kończyny, przystosowane do wykonywania skoków.

Wygrzewają się w pobliżu wody: na płyciznach lub wśród mchu czy wilgotnej trawy. Jedzą różne owady (np.: muchy, chrząszcze, koniki polne), pająki, dżdżownice, ślimaki. Są pożywieniem

lisów, borsuków, wydr, kun i jeży, polują na nie także niektóre ptaki (np.: czaple, bociany raczej

rzadko), zaskrońce oraz ryby (szczupaki, sumy).

• Analiza i synteza słuchowa słowa żaba.

• Dzielenie słowa żaba na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa żaba?

• Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską ż.

 

• Dzielenie słowa żaba na głoski.

• Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol...),

mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant...).

(Występująca na końcu słów głoska ż brzmi często jak głoska sz).

− Z ilu głosek składa się słowo żaba?

• Odkrywam siebie. Przygotowanie do pisania, czytania, liczenia, s. 42.

• Pokaz litery ż, Ż drukowanej.

• Odczytanie wyrazu 

Pokolorowanie rysunku.

• Ozdobienie liter ż, Ż.

• Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu żaba. Podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 91.

• Odczytanie wyrazu.

Pokolorowanie rysunku

• Odczytanie sylab.

• Odczytanie wyrazów.

• Pisanie liter ż, Ż po śladach, a potem – samodzielnie.

 

Obejrzyjcie film i spróbujcie sami narysować żabę. Mile widziane zdjęcia

https://www.youtube.com/watch?v=y2LtguWdjhE

 

 

Obraz1

 

Środa 7.04.2021

Cuda i dziwy

 

Na początek troszkę gimnastyki

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

Słuchanie opowiadania.

Gdzieś w najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży cudownie błękitny świat. Z daleka

wygląda on jak prześliczna, niebiesko-biała, zamglona marmurowa kula. Ale im bardziej się

zbliżamy, tym więcej widzimy kolorów – czerwienie, brązy, żółcie i wszystkie odcienie zieleni.

Jest wiele światów unoszących się w przestrzeni, ale ten świat jest szczególny. To nie jest zwykły

świat. Są bowiem na nim zwierzęta. Miliardy zwierząt. Więcej zwierząt niż wszystkich gwiazd,

które mrugają z nocnego nieba.

A wszystkie owe zwierzęta są dziećmi tego świata. Ponieważ ten świat jest ich Matką.

My zaś nazywamy go Matką Ziemią. Zwierzęta nie są same na Matce Ziemi. Żyją tu również

ludzie. Miliardy ludzi. Jest ich więcej niż gwiazd, które mrugają z nocnego nieba. Oni także są

dziećmi Matki Ziemi. Tak więc zwierzęta i ludzie, i Matka Ziemia – to jedna wielka rodzina. I bawią

się tu delfiny. I śpiewają ptaki. I tańczą gazele. I żyją ludzie.

W najgłębszej aksamitnej czerni wszechświata krąży rodzina Matki Ziemi. I zwierzęta pamiętają. One pamiętają Matkę Ziemię z czasów, zanim pojawili się na niej ludzie.

Pamiętają czas, gdy lasy były gęste, bujne i zielone. Gdy oceany i rzeki, i jeziora były przejrzyste

i krystalicznie czyste. Gdy niebo było jasne i tak błękitne.

Zwierzęta pamiętają też chwile, kiedy ujrzały pierwszych ludzi.

Na początku zaledwie kilku. Ale potem coraz więcej i więcej, aż ludzie rozeszli się po całej

Matce Ziemi.

Mimo to nadal zwierząt było więcej niż ludzi. I ludzie dzielili się Matką Ziemią ze zwierzętami.

Jeszcze pamiętali, że zwierzęta są ich siostrami i braćmi.

Jeszcze pamiętali, że stanowią cząstkę jednej wielkiej rodziny. I zwierzęta, i ludzie – to oczy

i uszy, i serce Matki Ziemi. Więc kiedy bawiły się delfiny, bawiła się Matka Ziemia. Kiedy śpiewały

ptaki, Matka Ziemia śpiewała. Kiedy tańczyły gazele, Matka Ziemia tańczyła. A kiedy ludzie

kochali, kochała i Matka Ziemia.

Mijały lata, rodzili się ludzie. Coraz więcej i więcej, i więcej. Aż wreszcie ludzi było więcej niż

zwierząt. I ludzie zapomnieli. Zapomnieli dzielić się ze zwierzętami ziemią i wodą, i niebem Matki

Ziemi. Zapomnieli, że zwierzęta to ich siostry i bracia. Zapomnieli, że wszyscy są cząstką jednej

wielkiej rodziny Matki Ziemi. Ludzie zapomnieli. Ale zwierzęta pamiętały. Wiedziały, że kiedyś

będą musiały ludziom o tym przypomnieć.

I teraz każdego dnia nasze siostry i bracia przypominają. Bo kiedy bawią się delfiny, ludzie

pamiętają. Kiedy śpiewają ptaki, także pamiętają. Kiedy tańczą gazele, także pamiętają.

A kiedy ludzie będą pamiętać, będą też kochać.

• Rozmowa na temat opowiadania.

Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu Ziemi, jej mieszkańców, ich postępowania

 

Obejrzyjcie film:

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

 

Nauka piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

I. Nie warto mieszkać na Marsie,

 nie warto mieszkać na Wenus.

 Na Ziemi jest życie ciekawsze,

 powtarzam to każdemu.

Ref.: Bo Ziemia to wyspa,

 to wyspa zielona

 wśród innych dalekich planet.

 To dom jest dla ludzi,

 dla ludzi i zwierząt,

 więc musi być bardzo zadbany.

 

II .Chcę poznać życie delfinów

 i wiedzieć, co piszczy w trawie.

 Zachwycać się lotem motyla

 i z kotem móc się pobawić.

Ref.: Bo Ziemia to wyspa, …

III. Posadźmy kwiatów tysiące,

 posadźmy krzewy i drzewa.

 Niech z nieba uśmiecha się Słońce,

 pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref.: Bo Ziemia to wyspa, …

 

Karta pracy, cz. 3, nr 71. − Odwzorujcie rysunki rakiety i ufoludka. − Rysujcie po śladzie, nie odrywając kredki od kartki

 

Czwartek 8.04.2021

Przybysze z kosmosu

 

Czy wiecie kim jest Paxi? Nie? Obejrzyjcie w takim razie film

https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA

 

Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki

Jestem Ufuś piegowaty,

mam ubranko w srebrne łaty,

a na głowie czułki dwa,

skaczę lekko: hopsa, sa.

Mieszkam sobie we wszechświecie,

podróżuję w swej rakiecie.

Przyjaciela zdobyć chciałem,

więc na Ziemię przyleciałem.

Zaprzyjaźnić chcę się z wami,

choć jesteście jeszcze mali.

Złego nic mi nie zrobicie?

Czy bać muszę się o życie?

Chętnie z wami porozmawiam.

Przyjacielski ukłon składam.

Ziemia piękną jest planetą,

choć od mojej tak daleką.

Poznać wasze chcę zwyczaje

i pozwiedzać różne kraje

Karta pracy, cz. 3, nr 72.

− Pokolorujcie pola na wskazane kolory

Karta pracy, cz. 3, nr 73.

− Policzcie obrazki każdego rodzaju.

− Zaznaczcie ich liczbę według wzoru.

 

Piątek9.04.2021

Gwiazdy na niebie

 

Nauka rymowanki, interpretacja ruchowa rymowanki zgodnie z tekstem.

Kosmonauta idzie dróżką,

przytupuje jedną nóżką,

klaszcze w ręce raz i dwa,

podskakuje: hopsa, sa.

Już w rakiecie prosto siada,

kiwa głową na sąsiada,

ster rakiety w ruch już wprawia,

choć to wcale nie zabawa,

i rakieta się unosi,

bo ją o to ładnie prosi

 

Karta pracy, cz. 3, nr 74. − Posłuchajcie rymowanki. Narysujcie ufoludka według opisu.

Karta pracy, cz. 3, nr 75. − Narysujcie drogę kosmonauty do rakiety, wiedząc, że przebiega ona tylko po gwiazdkach.

Karta pracy, cz. 3, nr 76.

 

Wykonajcie prace plastyczną

Mile widziane zdjęcia prac na naszym FB


 

Tydzień drugi

CUDA I DZIWY

Wtorek 06.04.2021 „ Na planecie Chustolandia”

 

Witajcie, na początku zapoznajcie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień.

Chodzi Kwiecień po świecie

w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki

w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni

w wielkie góry zamieni –

ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

 

• Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy

miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

• Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie  Jakie nieprawdopodobne rzeczy, które wyczarował kwiecień

w wierszu czarodziejską pałeczką?

 

ZAPOZNANIE Z LITERĄ Ff

https://www.youtube.com/watch?v=g6fgLAYw8oU

Pięciolatki: Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40.

• Pokaz litery f, F drukowanej.

• Odczytanie wyrazu z N. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie

go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.

• Ozdobienie liter f, F.

• Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu farby. Podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.

• Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 41

Sześciolatki: Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80.

• Odczytanie wyrazu z N. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz

farby. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie rysunku.

• Odczytanie sylab.

• Odczytanie sylab i wyrazów.

• Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 81.

• Przeczytanie tekstu.

Karty pracy :

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 82.

• Tworzenie wyrazów z podanych sylab. Odczytywanie ich.

• Nazywanie zdjęć. Odszukiwanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi te nazwy.

Wycinanie ich, układanie z nich wyrazów, a potem przyklejanie w odpowiednich okienkach

krzyżówki. Odczytywanie hasła.

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.

• Odczytanie podanych wyrazów. Skreślanie w każdym szeregu jednego wyrazu, niepasującego do pozostałych. Wytłumaczenie, dlaczego go skreślono.

 

Kwiecień, tydzień 1. Chciałbym być sportowcem

Dzień 2. Gimnastyka to zabawa

Dzień 3. Ćwiczenia sportowo-słuchowe

Dzień 4. Jak lubię czynnie odpoczywać

Dzień 5. Na stadionie....

 

Wtorek 30.03.2021

1. Karta pracy, cz. 3, nr 62. − Połączcie kropki znajdujące się na dole karty według podanego wzoru.

2. Słuchanie wiersza.

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza.

− Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?

 

A teraz troszeczkę poćwiczymy

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 39.

• Pięciolatki: Pokaz litery j, J drukowanej. Pokolorowanie rysunku. Ozdobienie liter j, J.

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 76.

•Sześciolatki:  Odczytanie wyrazu.

• Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.

• Pisanie liter j, J po śladach, a potem – samodzielnie.

Obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=-Y6AQoX2fIA

https://www.youtube.com/watch?v=2n1uxAB2ews

Karta pracy, cz. 3, nr 63.

− Nazwijcie przedmioty ukryte na rysunkach.

− Narysujcie je w pętlach.

− Nazwijcie dyscypliny sportowe przedstawione na

zdjęciach. Pokolorujcie ramkę zdjęcia przedstawiającego tę dyscyplinę sportową, która wam się najbardziej podoba.

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 77.

• Skreślanie lub dorysowanie okienek tak, aby ich liczba odpowiadała liczbie głosek w nazwach zdjęć.

 

Środa 31.03.2021

Najpierw troszeczkę ruchu

https://www.youtube.com/watch?v=tozDoE8LXag

 

Karta pracy, cz. 3, nr 64.

− W co grają chłopcy? Pokolorujcie rysunki chłopców

i piłki.

− Nazwijcie sportowców przedstawionych na zdjęciach. Rysujcie po śladach – od zdjęć sportowców

do zdjęć piłek. Nazwijcie poszczególne piłki.

 

Dzieci słuchają opowiadania pt. „Misiek – chce być zdrowy i wesoły”

Zamiast siedzieć przed ekranem
I grać wiecznie w gry te same,
Zmień tryb życia na sportowy,
Świat się stanie kolorowy.
Warto czasem iść na basen,
Lub rowerem ruszyć w trasę.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
Umiesz jeździć na dwóch kołach
Już wycieczka gna wesoła.
Świnka dziś najszybciej jedzie,
znowu jest na przedzie
Małpka fika po drabinkach
Hula-hop rozkręca świnka.
Ćwiczył miś aż się zasapał,
Lecz kondycji trochę złapał.
Czeka bramka, piłka, kort,
Uprawiamy razem sport.
Jeśli zostać chcesz piłkarzem
Wpisz się do drużyny marzeń
Zagraj z przyjaciółmi misia,
Wielki puchar zdobądź dzisiaj.

2.Dzieci zastanawiają się: pomyślcie teraz czy wiecie co by się stało, gdyby Misiek – Pysiek nie uprawiał żadnego sportu?
A jacy są jego przyjaciele, którzy uprawiali sport? .Jak sądzicie, czy warto uprawiać sport?
Jakie sporty występowały w opowiadaniu o Misiu?

 

Czwartek 1.04.2021

 

Dzisiaj pierwszy dzień kwietnia,

a więc PRIMA  APRILIS

z łac. Prima dies Aprilis - dzień żartów.

Pochodzenie tego zwyczaju nie jest

do końca wyjaśnione.

Z pewnością wiemy, ze jest to dzień

robienia sobie żartów.

Obchodzony jest w wielu krajach świata.

PRIMA APRILIS
JAN BRZECHWA

WIECIE, CO BYŁO PIERWSZEGO KWIETNIA?
KOKOSZCE WYRÓSŁ WIELBŁĄDZI GARB,
W NIEBIE FRUWAŁA KROWA STULETNIA,
A NA TOPOLI ŚWIERGOTAŁ KARP

                                                                   

Żyrafa miała króciutką szyję,

Lwią grzywą groźnie potrząsał paw,

Wilk do jagnięcia wołał: „Niech żyje!”,

A zając przebył ocean wpław.

Tygrys przed myszą uciekał z trwogi,
Wieloryb słonia ciągnął za czub,
Kotu wyrosły jelenie rogi,
A baranowi - bociani dziób.

Niedźwiedź miał ptasie skrzydła po bokach,

Krokodyl stłukł się i krzyknął: „Brzdęk!”
„Prima aprilis!” - wołała foka,
A hipopotam ze śmiechu pękł.

                            Jan Brzechwa

 

 

Rozmowa na temat czynnego wypoczynku.

− Jak lubicie odpoczywać?

− Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień przed komputerem, czy – bawić się na podwórku?

− Jakie zabawy ruchowe lubicie?

− Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?

• Karta pracy, cz. 3, nr 67. − Obejrzyjcie obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokolorujcie odpowiednio rysunki kół. − Dokończcie rysować kwiatki według wzoru.

 

Piątek 2.04.2021

 

Rozpocznijmy dzień gimnastyką

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Poruszanie się według słów rymowanki.

Zrób do przodu cztery kroki

i wykonaj dwa podskoki.

Zrób do tyłu kroki trzy,

potem krzyknij: raz, dwa, trzy!

Lewą ręką dotknij czoła,

no i obróć się dokoła.

W prawą stronę kroków pięć

zrób – jeśli masz na to chęć.

Potem kroki w lewą stronę:

raz, dwa, trzy – no i zrobione.

 

Pokoloruj obrazek. Wykonaj karty pracy.

Obraz1
Obraz2
Obraz3
Obraz4
6-latki - 0002
5-latki
6-latki - 0003 (1)
6-latki - 0003
6-latki - 0004
6-latki - 0005
6-latki - 0006
6-latki - 0007

 

 

11 Lutego odbył się Bal Karnawałowy połączony z Tłustym Czwartkiem. Zabawa była świetna a przebrania dzieci cudne.

148782577_270023187877068_7983160857175922769_n
148872800_448829356399053_6416158399238695134_n
148982997_846544932868191_8813587693345289233_n
149008915_450141839691029_7078261420439838649_n
149293398_234883328322560_5274826759716729261_n
149677681_431350754776474_7444637493018752273_n
149852915_413544456599204_4957783949830209748_n

"Kochani, dziś okazja rzadka. Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.

Jak wiecie jest ich razem czworo, co można sprawdzić, gdy się zbiorą.

Wciąż mówią wtedy o tych latach, gdy jeszcze dzieckiem był mój tata.

A nasza mama bez swych lalek do łóżka iść nie chciała wcale.

A teraz, jak ten czas wciąż leci! Cieszą się z dzieci swoich dzieci.

I myślą, widząc ich gromadkę, że miło babcią być i dziadkiem.

Więc dziś spróbujcie zapamiętać. Czym są dla dziadków ich wnuczęta?

I pięknej szansy nie przegapcie: kochajcie dziadków swych i babcie!"

141072652_393284221971858_2416170756376684758_n
140495341_185557643312997_2239330553145164148_n

Grudzień to czas przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.

W naszym przedszkolu 6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. W tym dniu odwiedził nas Mikołaj i rozdał dzieciom prezenty. W tym roku nie mogło też zabraknąć śpiewu kolęd i wierszyków z okazji nadchodzących świąt. Każda z grup przygotowała występ, który został nagrany. Nagranie można obejrzeć na grupie – Facebook.

Wszystkim rodzicom i dzieciom z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy dużo zdrowia, szczęścia i samych pogodnych dni.

131300876_701774370477624_4771711472193394624_n
130272926_188415219613757_7181643308468363325_n
131919970_164459162088349_5515802324720280874_n

11 LISTOPADA

123915228_715531139169369_6494951819803967806_n
123924839_1306031836437663_3122427423381053283_n
123951139_402192411141135_9090931019532131878_n
123955981_1838961996257955_1056033781010713301_n (1)
123955981_1838961996257955_1056033781010713301_n

Dzień Pluszowego Misia 

126435284_380549930062562_5443783465572746622_n
127096183_703905040242927_5106669554275286292_n
127138317_411472236897290_8689615483150477555_n
127182669_211254177273607_3095702515638860232_n
127184029_186740963042980_3172169521747973375_n
127216195_2727365030810470_5552402447452867969_n

Zbliża się jesień a wraz z nią nasze najstarsze dzieci z grupy "Zajączki" tworzą swoją "Jesienną kompozycje" 

119649439_333964781173425_528993358602051183_n
119653279_798472074259051_8116813199073019108_n
119654385_3053287144797719_4515214538196869849_n
119685346_2705548499718955_2125354933562487699_n
119700494_828681331293648_5341986748319098155_n
119706669_631534960840230_717439017593874353_n
119730246_417101919252134_7562268760168535722_n
119785947_251677012738005_341395434833760698_n

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.