Pszczółki
Krasnoludki
owl2
zając

Samorządowe Przedszkole w Zegrzu

Samorządowe Przedszkole w Zegrzu
ul. Oficerska 2
05-131 Zegrze

tel: 506 303 909, 502 649 966

Krasnoludki

PRACA ZDALNA 12.04.2021- 16.04.2021

WITAJCIE KOCHANI W KOLJENYM TYGODNIU PRACY ZDALNEJ

TEMAT TYGODNIOWY „ chciałbym być kosmonautą”

 

Kochani na początek zajęcia umuzykalniające, drodzy rodzice prosimy Was o pomoc w poniższych zadaniach

 

  1. W układzie Słonecznym – film animacyjny.

 https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI  lub https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

 

Dzieci oglądają animację opisującą charakterystykę każdej z planet.

 

Po prezentacji rodzic zadaje dziecku pytania kontrolne.

 -Czym różnią się planety?

 -Jak nazywa się najmniejsza z planet?

 -Która z planet kręci się najszybciej?

 -Która planeta tworzy huragany?

 

Przed obejrzeniem filmu porozmawiajmy z dziećmi

Co to jest Kosmos, co tam można zobaczyć?

Co można zobaczyć w dzień, a jak wygląda niebo w nocy?

Czy moglibyśmy żyć w kosmosie?

 

       
     
 
   
  1. Wiersz pt. „Kosmos”. Podczas czytania prosimy, aby dziecko wskazywało ciało

niebieskie, o którym czytamy.

 

Kosmos jest ogromny i wciąż niezbadany, ale osiem planet bardzo dobrze znamy.

One nieprzerwanie krążą wokół Słońca.

A Słońce to gwiazda, jasna i gorąca.

Merkury jest najmniejszy i krąży powoli.

Wenus, widoczna z daleka, to najgorętsza planeta.

Ziemia – to tu mieszkamy, na niej powstało życie.

Mars jest w kolorach czerwieni, sporo tu skał i kamieni.

Jowisz z wszystkich największy, z Wielką Czerwoną Plamą.

Saturn ma siedem pierścieni, barwami toffi się mieni.

Uran, błękitna kula, jakby mgłą otoczona.

Neptun na końcu wiruje, tu zimno nie ustępuje.

 

  1. Powtórzymy sobie wszystko to co teraz wiemy o planetach.

 

 

 

Nasz układ słoneczny nazwany tak, bo wszystko co się w nim znajduje, w tym nasza Ziemia, krąży wokół Słońca. Osiem planet porusza się po orbitach- takich torach wokół gwiazdy, którą jest Słońce. Ziemia również krąży po orbicie wokół Słońca, a także wokół własnej osi.

Merkury –  najmniejsza planeta, najbliżej słońca układu słonecznego, powierzchnia podobna jest do księżyca jest skalista. Tu jest bardzo gorąco.

Wenus –  gwiazda pasterzy, otacza ją gruba warstwa chmur jest to najgorętsza planeta układu słonecznego.

Ziemia – trzecia planeta od słońca na ziemi jest planetą na której rozwinęło się życie, ziemia widziana z kosmosu jest w dużej części niebieska.

Mars –  zwany czerwoną planetą przez rdzawo czerwoną barwę, jest zimny i skalisty.

Jowisz – największa planeta, w jego atmosferze szaleją silne burze.

Saturn – planeta z charakterystycznymi pierścieniami, pierścienie składają się z lodu i  odłamków skał

Uran – jest najzimniejszą planetą.

Neptun –  najbardziej oddalony od słońca tu z kolei szaleją wiatry.

Jest jeszcze Pluton planeta karłowata.

 

 

 

  1. ZAPRASZAMY CIĘ TERAZ PRZEDSZKOLACZKU DO ZROBIENIA PRACY PLASTYCZNEJ – UKŁAD SŁONECZNY

Potrzebna Ci będzie czarna kartka papieru, plastelina, biała kredka. Lepisz z plasteliny planety, ćwicząc paluszki toczysz różnokolorowe kulki. Na środku kartki przyklejasz słońce  mama lub tata albo siostra, brat pomogą ci narysować orbity wokół Słońca. Koordynacja oko – ręka, każda planeta krąży wokół Słońca po swojej orbicie, a więc okrążasz Słońce każdą planetą i znów ćwiczysz paluszki uważaj, żeby nie spaść z orbity, przyklejasz planety do kartki i masz własny układ słoneczny.

5 BAJKA O SAMOTNYM KSIĘŻYCU – OPOWIEŚĆ  O SAMOTNOŚCI, PRZYJAŹNI I MARZENIACH

 

BAJKA O SAMOTNYM KSIĘŻYCU

Dawno, dawno temu, gdy morze dopiero uczyło się szumieć i falować, a ludzie budować łodzie i statki, by po nim pływać, Słońce i Księżyc przypatrywały się temu z góry. Słońce się cieszyło – ogrzewało żeglarzy i morze swoimi promieniami, oświetlało wodę tak, że mieniła się raz na niebiesko, raz na szmaragdowo, raz na granatowo, a czasami na szaro. Zmieniało swoim ciepłem pluszczące fale w małe obłoczki i suszyło żagle łodzi. A Księżyc był zazdrosny. Kiedy Słońce chowało się za horyzont i nastawała noc, Księżyc wpływał na niebo, patrzył zimno w dół, a na jego blade oblicze nie wpływał najmniejszy nawet uśmiech. Żeglarze patrzyli na białą twarz Księżyca z pewnym niepokojem. Pewnej nocy, gdy umilkły żeglarskie pieśni i wszyscy zasnęli, nawet ryby w oceanie, zrobiło się cicho, bardzo cicho. Żeglarz, który czuwał na statku, poczuł się bardzo samotny.

–– Dlaczego sam jedyny opiekuję się statkiem, podczas gdy wszyscy moi towarzysze śpią? Gdyby choć jeden z nich dotrzymał mi towarzystwa, czułbym się dużo lepiej – pomyślał, westchnął i spojrzał w bladą twarz Księżyca. Powiała nocna bryza, zupełnie tak, jakby Księżyc też westchnął, żeglarz nasunął głębiej kapelusz, wtulił się w kołnierz swojego sztormiaka i nagle zrozumiał – zrozumiał, dlaczego Księżyc jest smutny, blady i zimny. Księżyc był samotny. To prawda – pomyślał Żeglarz – za dnia Słońce ma nas wszystkich, ma ptaki na niebie i ryby pluskające w oceanie, ma kolory drzew i kwiatów, ale gdy zapada noc, przyroda zamiera, zasypia i na pustym niebie świeci tylko on, a na pokładzie czuwa tylko jeden z nas. A ponieważ był to nie tylko mądry i wrażliwy Żeglarz, ale również dzielny i zaradny, postawił żagle, chwycił koło sterowe i obrał kurs na Wyspę Fok, bowiem zaświtał mu w głowie znakomity pomysł. Kiedy przypłynął na wyspę, był różowy poranek i foki dopiero budziły się ze snu. Ześlizgiwały się ze skał, polowały na śledzie i sardynki, karmiły nimi swoje małe, ale gdy zobaczyły statek, wypłynęły mu na powitanie – Witajcie, siostry Foki – przywitał je Żeglarz i opowiedział im o swoich nocnych obserwacjach i przemyśleniach. Opowieści wysłuchała także cała załoga, która właśnie zbudziła się ze snu i ziewając przecierała oczy ze zdumienia, co robi w zupełnie innej części oceanu. Kapitan statku pochwalił Żeglarza za dobre serce i doskonały pomysł, po czym rozpoczęto naradę z fokami, kto dotrzyma towarzystwa samotnemu Księżycowi.

– Same nic nie poradzimy – powiedziały Foki – ale porozmawiamy z rybami, one przecież nie śpią w nocy, bo nie mają powiek, może zgodzą się czuwać razem z Księżycem? Poczekajcie tu na nas –dały nura w głębokie fale oceanu. słońce schowało się do oceanu, a na niebie znów zajaśniał smutny Księżyc.

– Nie mamy dobrych wieści – oznajmiły smutno Foki – ryby nie chciały z nami rozmawiać. Pływały tylko obojętne, nieme i zupełnie nieczułe na los Księżyca.

– My nie możemy wam pomóc, całe dnie polujemy i karmimy nasze małe, wieczorami jesteśmy zmęczone, zasypiamy

Wtedy w wodzie zapanowało wielkie poruszenie. W oceanie mieszkał Wieloryb, wielki, największy z tych, jakie żyją na świecie. Nie miał on żadnego towarzysza, który byłby tak wielki i potężny, jak on, z kim mógłby pływać i spędzać czas. Usłyszał on od ryb opowieść fok i jego wielkie wielorybie serce zalała fala współczucia. Doskonale przecież rozumiał samotność Księżyca. Poruszył swe ogromne cielsko, ogonem z dna morskiego zagarnął muszelki i z całej siły wypchnął je z wody, aż poleciały wysoko, wysoko do góry i rozprysnęły się po całym niebie, zamieniając się w gwiazdy. Księżyc od razu poweselał, momentalnie się rozpromienił! Ozłocił się, zbliżył do oceanu i zapanowała ciepła, perłowa noc. Nikt nie spał, żeglarze wyjęli swoje gitary, w niebo popłynęły najpiękniejsze pieśni. Gwiazdy migotały swym blaskiem, a Księżyc promieniał uszczęśliwiony. Od tej pory nigdy już nie był sam, zawsze miał przy sobie swoje towarzyszki gwiazdy. Z wdzięczności za pomoc nauczył gwiazdy nawigacji i od tej pory to one wskazują żeglarzom drogę. Wieść o wspaniałomyślnym czynie Wieloryba obiegła cały ocean. Dobiegła nawet do dalekich stron, gdzie przy ogromnej rafie żyła samotnie olbrzymia Wielorybica. Z podziwu dla czynu Wieloryba, wydała okrzyk zachwytu. On to usłyszał i wypłynęli sobie na spotkanie…

Bajka o samotności, przyjaźni i sile marzeń, gdzie dobroć zostaje wynagrodzona, marzenia się spełniają – bajka dająca nadzieję.

6. Zajęcia matematyczne > kontynuowanie rytmu: Gwiezdny szlak

Dziecko samodzielnie lub z pomocą wycina po kilka elementów:

słońca, gwiazdy i księżyce.

Rodzic rozpoczyna rytm, czyli układa elementy według określonego schematu, a zadaniem dziecka jest jego kontynuacja, np.

*słońce, księżyc, słońce, księżyc……………

*księżyc, gwiazdka, gwiazdka, księżyc, gwiazdka, gwiazdka…

*słońce, księżyc, gwiazdka, słońce, księżyc, gwiazdka….

7. Opowieść ruchowa ( kosmos ) … mama czyta – ty naśladujesz kosmonautę

Wybieramy się w podróż kosmiczną, zanim wystartujemy musimy się odpowiednio ubrać, wkładamy kombinezon, prawa noga, lewa noga, zapinamy suwak  szszuuuu, wkładamy jeden but, drugi but, prawą rękawicę, lewą rękawicę i hełm. Uwaga wsiadamy do rakiety  włączamy silnik zapinamy pasy i odliczamy nie wiem czy potrafisz liczyć w drugą stronę  3.2.1 start, lecimy wysoko, jeszcze wyżej wchodzimy w przestrzeń kosmiczną, turbulencje czujesz, burza kosmiczna, odłamki skał musimy uciekać przechyl się w jedną stronę, potem w drugą stronę ufff udało się, o jakaś planeta  lądujemy.

Klaszczemy, tupiemy i cichutko siadamy

8. Ponieważ kosmonauci muszą być zdrowi, silni zwinni dlatego Ty poćwicz razem z nami, powtórz każde ćwiczenie kilka razy.

Wirujący bączek– ślizgasz się w kółko na brzuchu

Wiatraczek– usiądź na podłodze podkurcz nogi  kręcisz się na pupie

Chowamy się– siadasz  na podłodze przyciągasz kolana do głowy, rozprostuj nogi.

Gorąca– chodzisz wysoko podnosząc kolana

Naleśnik– zwijamy dziecko w kocyk, głowa poza kocykiem, dziecko musi się rozplątać

Tango– rodzic stoi twarzą do dziecka, dziecko na stopach rodzica tańczycie

Zwierzątko– rodzic stoi w rozkroku, dziecko na czworakach przechodzi między nogami robiąc ósemki, naśladuje kotka lub pieska

Modelka– na podłodze sznurek, dziecko idzie po sznurku plecy wyprostowane, głowa wysoko, kroki pełne gracji

Lustro– siadamy naprzeciw siebie, dziecko naśladuje ruchy rodzica, kiwa głową podnosi rękę  itp. potem zmiana ról

Miś się budzi – dziecko leży na podłodze naśladuje chrapanie, na hasło miś się budzi przeciąga się i chodzi na czworakach,  hasło miś idzie spać, zwija się kłębek.

9. Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=2sKI0K226Xk

 

I Mój brat wciąż czyta o kosmitach,

Gwiazdach, planetach i orbitach.

 O niczym innym nie chce słyszeć,

Nawet do UFO listy pisze. 

Wreszcie zasłużył na nagrodę I latający ujrzał spodek,

Bo wylądował dziś w ogródku Pojazd zielonych ufoludków.

 

Ref.: Zielone włosy, zielone butki, Całe zielone są ufoludki.

Zielone włosy, zielone butki, Całe zielone są ufoludki.

Kot na ich widok zaraz zmyka, Dziwnego boi się ludzika.

Pies szybko przykrył nos ogonem, Może to gryzie to zielone.

A czym się żywi śmieszny stworek? Czy zjedzą z nami podwieczorek?

 Kompot dostały, tort dostały, Zjadły, wypiły, odleciały.

Ref.:Zielone włosy, zielone butki, Całe zielone są ufoludki. Zielone włosy, zielone butki, Całe zielone są ufoludki.

 

 A teraz pytania:

- kto wciąż czyta o kosmitach ?

- co ujrzał chłopiec w ogródku?

 - jak wyglądały ufoludki?

 - kto bał się dziwnego ludzika?

 - co zjadły ufoludki?

 - jaka była melodia tej piosenki? ( szybka czy wolna, wesoła czy smutna).

 

  • Jeżeli macie w domu książki, czasopisma o kosmosie, planetach – naszykujcie je. Pooglądajcie obrazki w nich zawarte. Jeżeli nie macie załączyłam kilka ilustracji planet, kosmosu.

Szanowni rodzice porozmawiajcie z dziećmi na podstawie ilustracji, zdjęć, filmów edukacyjnych prezentujących Układ Słoneczny, planety, gwiazdy; obserwujcie różnice między planetami, określajcie ich wielkość, kolor, obecność pierścieni, nazwijcie planetę, na której mieszkamy; określcie, gdzie znajduje się Kosmos: blisko – daleko, wysoko – nisko Przy melodii piosenki https://www.youtube.com/watch?v=o3YaFFyh_mw  pobawcie się w lot rakietą w kosmos.

 

Trochę ciekawostek:

Ko         Kosmos (Wszechświat)

Wszechświat jest ogromnym obszarem przestrzeni, który zawiera całą istniejącą materię i energię. Mieszczą się w nim wszystkie galaktyki, gwiazdy i planety. Dokładny rozmiar wszechświata nie jest znany. Naukowcy uważają, że wciąż rozszerza się on. Sądzą, że ta ekspansja jest wynikiem gwałtownej, potężnej eksplozji, która miała miejsce około 13,7 miliarda lat temu. Eksplozja ta znana jest jako Wielki Wybuch. Poprzez obserwowanie elektromagnetycznego spektrum obiektu, naukowcy mogą określić, czy obiekt przybliża się do Ziemi czy od niej oddala.

Droga Mleczna

Nasze Słońce jest gwiazdą należącą do galaktyki nazwanej Drogą Mleczną. Jeśliby spojrzeć na Drogę Mleczną z góry, to wyglądałaby ona jak wielki wiatrak obracający się w przestrzeni kosmicznej. Nasza Galaktyka jest galaktyką spiralną, która uformowała się około 14 miliardów lat temu. W Drodze Mlecznej zawierają się gwiazdy, obłoki pyłu i gazu zwane mgławicami, planety oraz asteroidy. Gwiazdy, pył i gaz rozchodzą się od centrum Galaktyki tworząc długie spiralne ramiona. Droga Mleczna ma średnicę około 100 000 lat świetlnych. Nasz układ słoneczny znajduje się 26 000 lat świetlnych od środka Galaktyki.

U                                                           Układ Słoneczny

Określenie "układ słoneczny" odnosi się do Słońca i wszystkich obiektów, które krążą wokół niego. Obiekty te obejmują planety, naturalne satelity takie jak Księżyc, pas asteroid, komety oraz meteoroidy. Nasz układ słoneczny ma eliptyczny kształt i jest częścią galaktyki znanej jako Droga Mleczna. Centrum tego systemu stanowi Słońce. Zawiera ono 99,8% całej masy w naszym układzie planetarnym. W rezultacie tego, wywiera ono ogromne przyciąganie grawitacyjne na planety, satelity, asteroidy, komety i meteoroidy. Astronomowie wierzą, że układ słoneczny powstał 4,5 miliarda lat temu.

 

Obraz2
Obraz3
Obraz4
Obraz5
Obraz6
Obraz7
Obraz8
Obraz9
Obraz10
Obraz11
Obraz12
Obraz13
Obraz14
Obraz21
Obraz15
Obraz16
Obraz17
Obraz18
Obraz19
Obraz20
Obraz21

PRACA ZDALNA 06.04.2021- 09.04.2021

WITAJCIE KOCHANI W KOLJENYM TYGODNIU PRACY ZDALNEJ

TEMAT TYGODNIOWY „ chciałbym zostać sportowcem”

WTOREK 06.04.2021r.

  1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

  1.  Rozmowa na temat wiersza.

– Co nam daje gimnastyka?

– Co wykonujemy podczas gimnastyki?

  1. Teraz czas na gimnastykę :

Zabawa przy piosence : https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Dlaczego aktywność fizyczna jest dla nas bardzo ważna?

Tego dowiecie się po objerzeniu krótkiego filmu. https://www.youtube.com/watch?v=jgJOS26G1wY

 

Po obejrzeniu filmu, spróbujcie odpowiedzieć na pytania „ Po co nam aktywność fizyczna?

 

  1. Zachęcam rodziców do wspólnego spacerku z dziećmi, możecie wykorzystać do tego krokomierz, który obliczy przebytą odległość. Każdego kolejnego dnia postarajcie się zwiększyć dystans

 

  1. Proszę omówić z dziećmi Piramidę zdrowego żywienia oraz piramidę aktywności fizyczne

 

ŚRODA 07.04.2021r

  1. Poranna gimnastyka przy piosence „ Muzyczna gimnastyka”

https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

 

  1. Proszę Rodzica o przeczytanie polecenia ( w przypadku braku drukarki, dziecko może wskazać jakie zdrowe produkty powinny znaleźć się w koszyku).

 

  • Można stworzyć własną zdrową listę zakupów:

- na kartce w podpunktach możemy kolejno przykleić z dzieckiem obrazki warzyw, owoców i wszelkich produktów związanych ze zdrowiem

 

 

  1. Duża piłka i mała piłka – ćwiczenia klasyfikacyjne.

Zabawa z elementem podskoku „Małe piłki i duże piłki”.

Dzieci na hasło: Małe piłki – podskakują delikatnie na palcach ( rodzic wyjaśnia,

że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło Duże piłki, podskakują ciężko na całych

stopach (rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

 

  1. Segregowanie piłek według wielkości.

Za pomocą tasiemek, nici lub sznurka tworzymy dwie obręcze w różnych kolorach,

np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe i dwie duże.( piłki można wykonać

z papieru, gazet)

Umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki,

a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki, a dziecko wskazuje obręcz, do której ma je włożyć.

CZWARTEK 08.04

  1. Powitanie przy piosence „ Wesołe powitanie”

https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec

 

  1. Dzień rozpoczniemy od ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych, ćwiczymy

buzię poprzez:

Naśladowanie dmuchania balonika

Naśladowanie zlizywania czekolady z warg

Liczenie zębów poprzez dotykanie ich językiem

Wysuwanie języka do przodu i cofanie do środka buzi

  1. Rozgrzewka. Dzieci chodzą po pokoju tyłem, robiąc to bardzo powoli. Na sygnał rodzica

(klaśnięcie) – kucają, a na kolejny sygnał – wykonują trzy podskoki

w miejscu. Pomiędzy sygnałami chodzą swobodnie po pokoju.

4. Części ciała. Rodzic wymienia nazwy części ciała. Dzieci wykonują głęboki wdech, a na

wydechu powtarzają nazwę części ciała, jednocześnie jej dotykając. Np. głowa, ucho,

brzuch, kolano, oko, nos, stopa...

5. Kołysanie. Przy nagraniu spokojnej melodii dzieci poruszają językiem od jednego rogu

ust do drugiego (kołyszą językiem), a po chwili – poruszają nim od górnej wargi do

dolnej.

6. Dmuchanie. Dzieci dmuchają, dopóki starczy im tchu, na przemian: raz na jedną dłoń, raz

na drugą.

  1. Buzia- praca plastyczna.

Siadamy z dzieckiem na dywanie. Dzieci wymieniają elementy,

które wchodzą w skład twarzy. Mówią, które z nich występują pojedynczo,

a które – podwójne. Następnie rysują na kartkach dowolne buzie, pamiętając

o wszystkich wymienionych szczegółach.

 

 

 

 

PIĄTEK 09.04

  1. Posłuchajcie wiersza, a następnie odpowiedzcie na pytania.

Wiersz pt. „Zielone żabki” E. Stadmuller

 

Zielone żabki

nad zielonym stawem

Urządziły sobie

zieloną zabawę.

W zielone się listki

ślicznie wystroiły

I w zielonej trawie

Walczyka tańczyły.

A kiedy pod wieczór

były już zmęczone,

To z pasikonikiem

zagrały w …. zielone.

 

  1. Odpowiedz na pytania dotyczące wiersza:

 

Co urządziły sobie żabki nad zielonym stawem?

-W co wystroiły się żabki?

-Co zrobiły, gdy były zmęczone?

  1. Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". „Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo.

Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek". Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

  1. Stwórzcie wspólny plakat promujący aktywność fizyczną/ zdrowy styl życia

Można do tego wykorzystać różne ilustracje, obrazki z gazet, hasła, zdjęcia, itp.

Życzymy przyjemnej zabawy

 

PRACA ZDALNA 29.03.2021r-02.04.2021r.

 

 

TEMATYKA ZAJĘĆ

„Nadchodzi Wielkanoc”

( Wszystkie zadania są zaproponowane na cały tydzień, oczywiście wykonujemy w dowolnym dla Państwa czasie)

 

 

Drodzy Rodzice sytuacja, w której się znaleźliśmy nie jest łatwa, dlatego chcemy przekazać dla Państwa  dzieci, zadania i wiadomości, które zamierzałyśmy wykonać w tym tygodniu. Prosimy Państwa o pomoc i chcemy, aby ten czas opieki i pracy zdalnej był dla Was i dzieciaczków łatwy i przyjemny.

Na początek zachęcamy Państwa dzieci, aby uczestniczyły w świątecznych porządkach, to idealny czas, aby zachęcić dzieci do drobnej pomocy. Rodzice za pewne zatroszczyli się  już o wielkanocne dekoracje, a jak wyglądają Wasze pokoje? Czy żaden klocek nie leży na ziemi? Czy wszystkie kredki są w pudełeczku?

Można pomóc w rytm piosenka pt:” Mała Orkiestra Dni Naszych”

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

 

PONIŻSZE ZADANIA

 

 

  1.  

Opowiadanie pt. „Historia żółtego kurczątka”

Na wiejskim podwórku, w przytulnym kurniku, mieszkało sobie śliczne kurczątko ze swoją mamą - kurką i tatą - kogutem. Mama kura uczyła je dreptać po podwórku i wygrzebywać pazurkami z ziemi pyszne ziarenka i robaczki. Tata kogut pokazywał, jak trzeba wskakiwać na płot i piać donośnie - kukuryku. Oboje rodzice bardzo kochali swoje maleństwo. Aż nagle, któregoś dnia, a było to wczesną wiosną, kurczątko spostrzegło, ze rodzice nie mają już dla niego tyle czasu.
- Pii, pii... pobaw się ze mną, mamo - prosiło.
- Ko, ko, ko - gdakała kura, nie mam dzisiaj czasu, muszę znieść dużo jajek, ko, ko, ko Wielkanoc już blisko! Pobaw się samo moje Maleństwo.
I kura poszła znosić jajka.
Kurczątko pobiegło do taty koguta.
- Pi, pi... Nudzi mi się...Pobaw się ze mną tatusiu!
- Kukuryku! Nie mam dziś czasu, muszę obudzić gospodynie i ogłosić całemu światu, że Wielkanoc już blisko. Pobaw się samo Maleństwo i kogut wskoczył na płot wołając donośnie - kukuryku!
Obrażone kurczątko poszło w świat. Na łące spotkało baranka.
- Bee, bee dokąd idziesz Maleństwo? Takie małe kurczątka nie powinny oddalać się same od domu, bee...
- Pi, pi... Przez tę Wielkanoc nikt nie ma dla mnie czasu. Komu w ogóle potrzebne są te Święta?
- Jak to, bee... Nie wiesz? No to posłuchaj:
Święta potrzebne są kwiatom, żeby mogły kolorami przystroić świat.
Święta potrzebne są mamusiom, żeby mogły upiec pyszne wielkanocne ciasta baby i mazurki.
Święta potrzebne są tatusiom, żeby mogli zaczarować jajka w kolorowe pisanki.

Święta potrzebne są też dzieciom, żeby mogły znaleźć prezenty od wielkanocnego zajączka i oblewać się wodą w Lany Poniedziałek.
- Aha! Pi, pi teraz już rozumiem, muszę szybko przeprosić rodziców, że byłem niegrzeczne, a potem pobiegnę sprawdzić, czy wszystko już gotowe do Wielkanocy, pi, pi. Do widzenia baranku!

 

II.

 

2. Rozmowa na temat utworu.

- Kto był głównym bohaterem opowiadania?
- Gdzie mieszkało kurczątko i z kim?
- Dlaczego rodzice nie mieli czasu dla kurczątka?
- Co zrobiło kurczątko? Kogo spotkało?
- Komu potrzebne są Święta Wielkanocne?
- Jakie znacie inne zwyczaje Wielkanocne?

 

III.

ZABAWA 1. Przenoszenie jajek dla dzieci rodzeństwa i rodziców

Przygotuj plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety. Najlepiej oczywiście na podwórku, ale jak się nie da, to można w domu.

Jeśli dzieci lubią rywalizację, może być to wyścig lub na czas. Ale oczywiście tylko starsze dzieci.

Urozmaiceniem może być slalom lub tor przeszkód lub przenoszenie jajek z zamkniętymi oczami. Wtedy zabawa przebiega w parach. Jedna osoba kieruje osobą, która ma zawiązane oczy. Potem zmiana.

IV.

ZABAWA 2. Szukanie jajek

Ukryj w domu kilka jajek ( MOGĄ BYĆ MAŁE CZEKOLADOWE ) . Będzie ciekawie jeśli pomożesz dziecku odgadywać, gdzie są schowane przygotowując słoik z zagadkami np. W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka). Takie podchody są zawsze ciekawsze niż trochę oklepane ciepło-zimno.

Dla większej ilości dzieci, można przygotować po jednym jajku do znalezienia. Również słoik z zagadkami może w tym pomóc np. Tego jajka szuka dziewczynka, która ma długie włosy i jej imię zaczyna się na DJej jajko jest schowane w miejscu, gdzie zazwyczaj da się zobaczyć dużo kurtek(w szafie).

 

V.

WIELKANOCNE I WIOSENNE ZAGADKI


1. Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem
słodkie upominki każdemu rozdaje.

/zajączek wielkanocny/


2. W ten świąteczny dzień
każdy z nas się śmieje.
A woda nie z nieba,
lecz z wiader się leje. /

lany poniedziałek/

3. Choć już Święta blisko
wiatr na dworze dmucha.
Na talerzu, w domu
kiełkuje

/rzeżucha/

4. Zagląda ciekawie
przez okienko – słonko.
Bo też chce zobaczyć koszyk ze

/święconką/

5. W wielkanocnym koszyczku
leżeć będą sobie.
Zanim je tam włożę,
ślicznie je ozdobię.

pisanki

6. Święta! Święta nadeszły!
Wstawajmy! Już rano!
Podzielimy się jajeczkiem,
bo dziś przecież.../

Wielkanoc/

7. Tyle w koszyczku
leży pisanek!
A pośród nich
słodki.../

baranek/

8. Na wielkanocnym stole
to ona króluje.
Polana słodkim lukrem
i gościom smakuje.

Baba wielkanocna

9. Przylatują z daleka bociany.
Zakwitają w lesie sasanki.
Marzanna umknęła do morza,
Od tej pory cieplejsze są ranki.

Wiosna


10. Mleczka nie chcą pić.
Nigdy nie biegają.
Choć mają futerka,
ogonków - nie mają.
Oj dziwne to kotki!
Wolą stać w wazonie,
niż wziąć się za psotki.

Bazie


11. Kolorami tęczy
mienią się im kwiatki.
Każdy ogród piękny,
gdy kwitną w nim...

/bratki/


12. Żółciutkie jak słonko,
piękne jak motyle.
Wiosną rozkwitają
w ogrodzie..../

żonkile/

13. Choć na dworze jeszcze chłodno;
takie zimne noce, ranki...
Pierwsze wiosnę lubią witać
i krokusy, i

/sasanki/.


14. Ledwie się las obudził z zimy.
Wiosna się jeszcze po świecie błąka.
Wśród starych liści kiełkują kwiatki;
Już cała łąka tonie we /

fiołkach/.

VI.

 

Nauka wierszyka na pamięć pt: „ Śmigus Dyngus”

 

Władysław Broniewski “Śmigus”

Śmigus! Dyngus! Na uciechę

z kubła wodę lej ze śmiechem!

Jak nie kubła, to ze dzbana,

śmigus-dyngus dziś od rana!

Staropolski to obyczaj,

żebyś wiedział i nie krzyczał,

gdy w Wielkanoc, w drugie święto,

będziesz kurtkę miała zmokniętą.

Rozmawiamy na temat wiersza.

Co to jest śmigus-dyngus?

Co to znaczy staropolski obyczaj?

Kiedy obchodzi się śmigus-dyngus?

 

Proponujemy do wydruku kolorowankę związaną z wierszem

Kolorowanka:

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/smigus-dyngus-kolorowanka/

 

 

VII.

ĆWICZENIA DO WYKONANIA

Ćwiczenia grafomotoryczne:

 

Poniżej link do tematycznej kolorowanki:

 

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pisanka-z-kurczarczkiem/

 

VIII.

 

„Pisanki – dopasowywanki”- zabawa matematyczna..

 

 

 IX.

„Kurczątka” – zabawa na orientację przestrzenną

Dzieci poruszają się po domu przy dźwiękach grzechotki, naśladując kurczęta (stukają palcem o podłogę, mówią pi pi pi). Na hasło rodzica: „kurczątka, kurczątka kura was woła” – gromadzą się w wyznaczonym miejscu w domu.

X.

„odnajdywanie tych samych obrazków” – ćwiczenia na spostrzegawczość

 

 

 

XI.

„Książeczki z półeczki –oglądanie książeczek dla najmłodszych, wyszukiwanie przedstawiających wiosnę, symbole wielkanocne

XII.

„Zbieraj jajka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia

Rodzic (pod nieobecność dziecka) rozkłada po pokoju piłeczki/kulki zrobione z kartek w różnych kolorach lub-najlepiej- plastikowe jajka.

Zadaniem dziecka jest odszukać je i włożyć do koszyczka zanim rodzic policzy do 5.

 

Drodzy Rodzice, Kochane dzieci w związku ze zbliżającymi się świętami wielkanocnymi chciałybyśmy  Wam wszystkim życzyć radości, miłości, spokoju, szczęścia, rodzinnego ciepła i smacznego jajka. Niech te Święta Wielkanocne będą pełne nadziei i wiary, a Chrystus Zmartwychwstały niech przyniesie wiosenne kwiaty radości . 

Życzą Pani Marta i Pani Marzenka

Wykonaj pracę. 

Obraz1
Obraz2
Obraz3
Obraz4

 

26 luty był długo wyczekiwanym dniem w naszej grupie, tego dnia obchodziliśmy „ Dzień Dinozaura”. Przez cały tydzień poznawaliśmy historię dinozaurów- dowiedzieliśmy się jak wyglądały czym się żywiły, jak wyginęły, słuchaliśmy prehistorycznych dźwięków. Naszą przedszkolną salę wypełniły tyranozaury, stegozaury, anktylozaury, pterodaktyle i wiele innych. Dzieci wykonały karty pracy związane z dinozaurami m.in.: przeliczanie dinozaurów oraz dopasowanie ich cieni. Ostatniego dnia wykonaliśmy makietę prahistorycznego lasu wraz z figurkami dinozaurów.  

 

156822699_911603636339827_2083523300503280095_n
156736368_1046529009174718_1160105343030456379_n
156873738_329064811886019_6006300350554359385_n
157082305_136486898367711_6841006469210671852_n
157160102_251557963284528_6419934353909758358_n
157272172_456074598878247_3769054060208127931_n
157299659_132080995489987_980566057770746404_n
157331257_125133722870751_3025748309091101074_n
157365691_470931680757786_8061080941026264482_n
157371594_217466040124062_2751038459688660231_n
157371600_3369935169773135_263904743108007475_n
157476519_4280417318654942_2550055453249450018_n
157478880_856238354932679_1744167663805973547_n
157638630_445017433219592_7670617930040972518_n
157695155_1626752427714024_2941241351628799209_n
157846978_709590529722673_3242558458407293830_n
157855507_5791600224198942_8356113719055113930_n

19 lutego wraz z grupą starszaków wybraliśmy się na wirtualny spacer po Muzeum historycznym w Legionowie, na wystawę pt. „ Zegrze zapomniane miasto nad Narwią”, ku zaskoczeniu dowiedzieliśmy się mnóstwo ciekawych informacji.

 

152780529_217109020108455_8301593220818780439_n
151570343_417154646045771_3752778078348589725_n
156813175_701244070551857_6920879307103182779_n
156815342_212251633920734_6487718410147161534_n
156851654_262498678698829_3394351333314883699_n
157413606_741749583006777_583713272890356353_n

17 lutego obchodziliśmy Dzień kota, tego dnia poznaliśmy tajemnice kociego rodu, ich genezę, różne rasy, a także kocie upodobania. Na koniec dzieci otrzymały dyplomy oraz wymalowane kocie buźki.

 

156858984_490072349065234_2885306417463658564_n (1)
156858984_490072349065234_2885306417463658564_n
156923482_454171516034590_5188701227518947393_n
157183485_465329551272209_2478681656981911505_n
157197547_469490217754261_8444787794706784866_n
157209207_881813032608450_7212407106841379372_n
157214272_127590322617441_4887190085269075107_n
157335862_742361530001141_642268845908295400_n
157400964_2908247619502673_4635758751022128087_n
157405255_127499209296119_1120497850576890846_n
157638620_340816017270941_2120074508952330445_n
157867875_433868207948852_120985701579975390_n

11.02.2021 r. odbył się bal karnawałowy połączony z tłustym czwartkiem. Zabawa była kapitalna i na pewno pozostanie na długo w pamięci „Krasnoludków”

 

156813104_128502982523760_555608796274548060_n
156856696_472708107086820_8717222781428946690_n
157168374_274254607389632_1896200219274954921_n
157273725_1983681385119978_6498191866216043940_n
157543138_933589004059156_7462849475841781327_n
157653467_5122443427827343_7916230317406426256_n
157813782_524845998922295_1849868495865025560_n
149359818_461294488566658_6810005539900076765_n
149373185_1054064101742048_4028620695039974971_n
149640546_706442830044810_6945985824923601833_n
151239045_747525072490741_1492527839156095855_n
152314930_714851972556553_6257886223710368009_n
152798832_1444061969295551_6151630608150992324_n
156752684_256866379272187_8889509371471363168_n
157478880_249926590115765_7581894902607424126_n

„ DBAMY O ZDROWIE Z MAŁYM MIESIEM”- 3 lutego ramach projektu w naszej grupie odbyły się zajęcia „ zdrowo jem, więcej wiem” . W czasie zajęć dzieci zapoznały się z pojęciem piramida zdrowia, wykonały wiele czynności związanych z wartościami odżywczymi, owoców i warzyw. Zrozumiały, które produkty są  dla zdrowia szkodliwe. W kolejnym dniu dzieci samodzielnie przyrządziły zdrowe kanapki do śniadania,jak również nauczyły się nakrywać do stołu.

 

144735933_1034620816949310_2914826168949919495_n
146974987_232158448535094_431533354259241092_n
156602048_773839016585012_7529195123766197675_n
156738686_144652624186595_8578432302779843218_n
156752684_473904047084934_6556500733969404327_n
156798247_132223715472602_2042312862153160172_n
156806154_419105935816552_3578772160160533867_n
156806261_188178072695932_6880607070138471019_n
156818840_891684561668172_3747964298180508210_n
156830609_443757443539942_5905242074483897114_n
156847362_1113870005792452_5641714987880822776_n
156868718_178486130500814_1150938437681009661_n
156950863_793283581287670_7111801493000046092_n
157038811_197646835447925_867858809470390451_n
157205979_1680199662163226_5609563897746049577_n
157214272_209967100885338_264009805865094757_n
157241873_494460288248101_7054505253086082927_n (1)
157241873_494460288248101_7054505253086082927_n
157245134_286863843023240_8142015638617343530_n
157277433_1194373257676586_2662652453916139991_n
157294133_2814896988725511_5711808050330304383_n
157299646_889542231883231_2628353011032598252_n
157299672_344548066875122_2777569077788967761_n
157312435_760229454597819_4185267378184681665_n
157331257_707660073263822_8853893038152379388_n
157359511_4111661508846561_6567581548321014506_n
157371601_424086745539723_6730349884532085315_n
157386587_2800355050238743_787050579080549412_n
157403832_275643534082187_896270515316644901_n
157445104_253210453135032_1720699006533337061_n
157626880_516368163092761_1053536259377918175_n
157679801_269679027941570_7080239601284025527_n
157718077_758077435100511_2109949257603683099_n
158062328_430628924671642_906280474763150418_n

„ MALI BADACZE”- czyli Misiowe laboratorium „ CZTERECH ŻYWIOŁÓW”, 28 stycznia nasze krasnoludki mogły wcielić się w rolę ekspertów. Wraz z Nauczycielem dzieci wykonały wiele doświadczeń, m.in.: „ malowanie na mleku”, „wulkan”, „ perełki w oleju”, przepływ kolorów”, „sztuczny śnieg” oraz „ ciecz nienewtonowską”.  Dzięki tego typu zajęciom dzieci rozwijają zainteresowania przyrodnicze, techniczne, twórcze oraz czerpią mnóstwo radości.

 

143566275_1334389626941546_4260664413442082811_n
143662781_169624087923716_2947585358933362832_n
143799978_251200886441885_6820130135204930561_n
144035466_2914749882143400_6967233679160239996_n
151992636_468663540806192_8470265560765760110_n
152329949_254914772766309_3465259007801188996_n
154852867_2889916407912925_1451136928430787138_n
156795962_882304142623339_2342852012794040856_n
156810844_450353309732233_5346549796332738049_n
156822698_910522996442285_4005103116074478039_n
156828330_253379452996389_1340975578103301274_n
156830608_5113184768752979_907363692592490207_n
156851655_1321366651590154_8307828861613672647_n
156858982_939289223506199_2929963447491561929_n
157245134_784420012211892_2178372704792438929_n (1)
157245134_784420012211892_2178372704792438929_n
157245134_896529571180006_7099637644889138531_n
157255481_872920680226742_6907036714104470478_n
157273725_156212893003693_1061396197960249103_n
157356656_468196514356204_1739603087487434071_n
157359511_2956338707920736_8704166130051242278_n
157405250_2691811307724992_1108342492400872056_n
157425987_130494762324510_2422088420854560708_n

„ Teatrzyk na dywanie? Czemu nie !”– 26-go stycznia w naszej grupie obejrzeliśmy spektakl pt.

„ SIEROTKA MARYSIA W KRAINIE BAŚNI” i tym samym rozpoczęliśmy cykl zajęć „ Kultura nie boli”

 

156868722_261505662229026_1029538361983301228_n
156712987_2311342048999674_1359123086701476656_n
156868724_459342271872575_5359150732890350239_n
157232429_943540526384900_8120359169899357483_n
157338510_1377275035948788_1658506254421087214_n

22 stycznia w ramach projektu „ Mały miś w Świecie wielkiej literatury”, wspólnie stworzyliśmy nasz „Zmisiowany eko-kalendarz”  ,a wraz z nim tworzymy nasz ekologiczny kącik książki.

 

141844652_438188054036731_5476290886076316523_n
142366243_532170997693811_2151943849980055843_n
142895860_3946949305337182_3328624977004640823_n
156828331_419563189118478_7584178206413094695_n
157282172_2764482663881512_4017119636829441252_n
157713348_159937702629716_4666260559110440888_n

"Kochani, dziś okazja rzadka. Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.

Jak wiecie jest ich razem czworo, co można sprawdzić, gdy się zbiorą.

Wciąż mówią wtedy o tych latach, gdy jeszcze dzieckiem był mój tata.

A nasza mama bez swych lalek do łóżka iść nie chciała wcale.

A teraz, jak ten czas wciąż leci! Cieszą się z dzieci swoich dzieci.

I myślą, widząc ich gromadkę, że miło babcią być i dziadkiem.

Więc dziś spróbujcie zapamiętać. Czym są dla dziadków ich wnuczęta?

I pięknej szansy nie przegapcie: kochajcie dziadków swych i babcie!"

140961466_318204096250050_3467068579730183674_n
141806177_172032997591144_3215067407839830376_n

Grudzień to czas przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia.

W naszym przedszkolu 6 grudnia obchodziliśmy Mikołajki. W tym dniu odwiedził nas Mikołaj i rozdał dzieciom prezenty. W tym roku nie mogło też zabraknąć śpiewu kolęd i wierszyków z okazji nadchodzących świąt. Każda z grup przygotowała występ, który został nagrany. Nagranie można obejrzeć na grupie – Facebook.

Wszystkim rodzicom i dzieciom z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy dużo zdrowia, szczęścia i samych pogodnych dni.

131657475_199046151864136_3536286509229560242_n
131888718_3552747428105994_7229596292431005562_n
131895956_431198751237778_8871388183866814690_n
131896322_212033927068139_6632931086464406310_n
131898879_2603099316649769_4216562805363684796_n
131900647_1139306133153315_7321892585613547252_n

25 LISTOPADA obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia

127443085_214589046721829_6455906944771033586_n
127543386_875445063261645_3115106715743243551_n
128595497_432173831146709_8612948421100261593_n
128621799_666694457350153_5061888405881763740_n
128704369_398549521490209_2869047250830273913_n
128863891_425200925176511_7225951160198829416_n
128940985_960794484443945_4008260296658881002_n
128940985_2742631559324853_7647688088441164531_n
128954305_4399430070074229_2456818021678704053_n
128984343_387470436020507_4385660316942043726_n
128994013_413820583364913_7577230059386119141_n (1)
128994013_413820583364913_7577230059386119141_n
129012545_190705126018044_7324670850119546388_n
129017535_778529532728061_3687062113494571376_n
129034672_3537703589628079_6065822315760794499_n
129115006_406641207042022_5847570693813627160_n
129117237_670095050371163_5740289847766346920_n
129135433_2878470165717464_4003614392703260061_n
129135439_380941663017253_7962321861856788397_n
129180177_1550735278448118_1379894199722355278_n
129182318_187576763028105_7998523935386080971_n
129294165_702259400677846_3656841835651336214_n
129340663_1264401927249797_1068234202396142979_n (1)
129340663_1264401927249797_1068234202396142979_n

20 LISTOPADA obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

126489418_181499803597763_1304738182037097960_n (1)
126489418_181499803597763_1304738182037097960_n
126495221_216954486515957_7071221087881364585_n
128981020_1320351208311311_664691011004377227_n (1)
128981020_1320351208311311_664691011004377227_n
128997426_1081207965653757_4737254165494780955_n
129032808_2734495573478584_5065024483302436595_n (1)
129032808_2734495573478584_5065024483302436595_n
129054952_420997902260566_2625580278090845596_n
129158987_196048652171413_3968069509475424551_n
129190965_388275175831592_5732826981751376010_n

11 Listopada raz z grupą ZAJĄCZKÓW obchodziliśmy Święto Niepodległości , przy okazji zrealizowaliśmy pierwszą lekcję Młody Patriota z Projektu " Dzieci uczą Rodziców"

123920132_3794115040606652_947261541077142521_n
123922310_386205605757877_5266339850809717978_n
123939169_412458413253248_2513890347059008467_n
128340566_660886561255605_9215764774822979821_n
128616216_4672529469483890_6396972361547597159_n
128904232_1270961396636458_8837435273943663794_n
128950115_253720926226267_2170391301025550088_n
129094674_140239674206330_3835067444841210983_n
129158056_202826441318682_649537955759785124_n
129300473_182819006846507_7099728760951353187_n
129403777_849770555842462_1138375917940852881_n

Nasze działania w ramach Projektu "Mały miś w świecie wielkiej literatury "

125400180_3479785418804573_7299494714137332238_n
128607537_198961841761694_2854971490422811611_n
128863891_123927272724467_9042667548594629729_n
128936784_397326931595224_7450289380145247914_n
128998167_853232858811059_8835888024111208428_n
129078884_320991715528915_4501992246196871925_n (1)
129078884_320991715528915_4501992246196871925_n
129200129_858542678289345_2183092818090957508_n
129350514_785850895478540_347452965006040104_n

14 października odbyła się uroczystość " Pasowania na przedszkolaka" dla naszych krasnoludków było to ogromne przeżycie. Bardzo dzielnie sie trzymały i z uśmiechami na twarzy recytowały wierszyki i śpiewały piosenki otrzymując od pozostałych ogromne oklaski i otuchy.

121511460_3697918113553008_1461797241947195027_n
121586007_1040636499713584_6037625720823234255_n
128658047_202998581356474_1473496554115492826_n
128927318_3669983089720012_1034947123052646321_n
128948131_202484211359251_8404808595646443620_n
129056467_2159914504148140_3078750513473288600_n
129117950_874762703330093_7653359201356668218_n (1)
129117950_874762703330093_7653359201356668218_n
129180930_195171372164102_5169069075942673976_n (1)
129180930_195171372164102_5169069075942673976_n

  W dniu 15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, jest to dzień odwagi jak i zabawy. Początkowo dzieci poznały znaczenie tego święta, dzięki obejrzeniu krótkiej historii, jak to zwyczajna kropka zmieniła życie małej dziewczynki o imieniu Vashti. Po czym dzieci odpowiadały na pytania odnośnie filmu. Dzięki temu dzieci zrozumiały, że każdy z nas ma ukryte jakieś zdolności- talent.

Tego dnia zaszaleliśmy z kropkami, dzieci wypełniały puste pola kropkami na macie do kodowania, stworzyliśmy własne kodowanki
z kolorowych kropek, a następnie dzieci wykonały prace plastyczne z kropkami w roli głównej smiley  Nie obyło się bez zadań zespołowych, w których dzieci  musiały uzupełnić kartę pracy i zakodować kropki wg wzoru. Celem tego zadania było zachęcenie dzieci do współpracy, która uświadomiła wszystkim, że potrafi dać wielkie efekty smiley

119344267_376743390009894_5089902779946822771_n
119621984_752438052278208_1794875321082007889_n
119639194_605788526778562_4174499527262676533_n
119640125_625156761478092_2758249446456157037_n
119641754_950751048764718_8212217592643324219_n
119641760_356821952365873_8995379398710479691_n
119644054_627793267931994_2218070450264384966_n
119644054_2623475571316024_2730142509851137628_n
119648494_1039589973161816_7731576442700940229_n
119649259_348188386365217_9109081551066599585_n
119649260_805125586694038_4736195549402947166_n
119650010_257926348697344_8663759363673148060_n
119650013_239849964111090_7367196153883575268_n
119652837_349982933081822_8344392921504333527_n
119653279_327902971960438_3498564766949215138_n
119658942_330954224679313_3551836590683536142_n
119662104_322720602123472_3365222176010091167_n
119663910_3277277732308452_8687056229563155522_n
119664388_611115146247312_1419383088455875328_n
119664972_651421475509938_5087152973855477419_n
119664972_1735216076636000_1634067202483626040_n
119666151_3398945670186931_7113822584995569330_n
119666500_643670956571550_8529234711564668733_n
119668138_323055018800041_96582032357207969_n
119668165_375722350110523_3552366096614379340_n
119669148_661859334451719_5191401203884843290_n
119671843_1694766190686568_1547370817184371263_n
119672460_331431891508508_1614863358088883_n
119674376_326808241871207_631167620438918269_n
119676233_776776173100357_3233549518720788041_n
119681945_795990681149116_465725908170526616_n
119696144_370798327258504_4517586225086936739_n
119708576_1227486324317130_7255209640867206339_n
119856067_939353346557428_1770435215660507952_n

„ WITAMY W PRZEDSZKOLU”

Pierwsze dni w przedszkolu już za nami, upłynęły nam radośnie. Pogoda wrześniowa sprzyja zabawom na świeżym powietrzu, a więc wiele czasu spędziliśmy bawiąc się w ogrodzie przedszkolnym. Nie zapomnieliśmy jednak omówić, naszego KODEKSU GRUPOWEGO- dzieci wspólnie uzgodniły zasady  prawidłowego zachowania się w przedszkolu, m.in. : używam magicznych słów proszę, dziękuję, przepraszam, dzielę się zabawkami, nie biegam w sali, sprzątam po skończonej zabawie, czekam na swoją kolej, pomagam innym, grzecznie zachowuję się w trakcie posiłków …

Dzieci w pierwszych dniach miały okazję opowiedzieć kilka słów o sobie oraz jak spędzały czas wakacji. Oczywiście oprócz zabaw mieliśmy czas na naukę. W ramach realizacji tygodniowej tematyki „ Moja droga do przedszkola” dzieci poznały, podstawowe znaki drogowe, znaczenie pasów, zasady ruchu drogowego i sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo na zajęciach poznaliśmy figury geometryczne. Wykonaliśmy już pierwsze prace plastyczne, poznaliśmy kilka piosenek i krótkich wierszy. Za nami już także pierwsze zajęcia z językiem angielskim i religią. Poniżej fotorelacja z pierwszych dni.

 

119443685_621548122087042_6995911444529808588_n
119448752_962030974279886_651729715043131000_n
119449485_2619845781610286_1705427549585139676_n
119450999_1132149400514738_4494984146128135328_n
119451393_1362643663941369_7080340411915348901_n
119452223_357457208996171_2773028116494092253_n
119452727_652772698777731_5975879079015698318_n
119455449_751900418742511_1461096120834066905_n
119455665_606703163338264_3819550570560745445_n
119457015_2821782868055162_504492224701442226_n
119457644_328905331779167_4763319139259347349_n
119459263_2635347110049996_7304308254535016701_n
119460804_416184506013104_3258211567315881616_n
119467719_784123975673402_1382233039091469250_n
119470564_2811924202391673_4826524113816820206_n
119475541_1244889345868222_5415841309735139603_n
119476104_1783814778424457_2522075773636034431_n
119485244_689836555222426_6357223195727131351_n
119486095_431388601174167_3430879974371793247_n (1)
119486095_431388601174167_3430879974371793247_n
119487170_752118245372956_8489194532780484404_n
119488806_761214881329345_9159763251937609029_n
119561998_243240837032455_8094771291477540284_n

Linki

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.