Ramowy rozkład dnia
Oddział I
6:30 – 8.00
Schodzenie się dzieci w sali. Zabawy swobodne dzieci.Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. Praca indywidualna i grupowa. Zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami.
8.10 – 8.30
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
8.30 – 9.00
Śniadanie. Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
9.00 – 9.10
Czynności samoobsługowe i higieniczne.
9.10 – 9.40
Realizacja zajęć dydaktycznych, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
9.40– 11.15
Zabawy samodzielne w sali oraz przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające, Czynności samoobsługowe w szatni, Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zorganizowane zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Rozmowy indywidualne.
11.15- 11.30
Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i higieniczne.
11.30 – 12.00
Obiad. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00 – 12.10
Czynności opiekuńcze i higieniczne, przygotowanie do leżakowania – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.
13.10 – 14.00
Odpoczynek na leżakach. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych.
14.00 – 14.10
Czynności opiekuńcze i higieniczne– nabywanie umiejętności samoobsługowych Przygotowanie do podwieczorku.
14.10 -14. 30
Podwieczorek przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.30 – 14.40
Czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.40 – 17.00
Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy dydaktyczne, edukacyjne przy stoliku z małym zespołem; zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, umuzykalniające; działalność plastyczna, czytanie bajek. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Oddziały: II,III,IV
6:30 – 8.00
Schodzenie się dzieci w sali. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna i grupowa. Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, kontakty z rodzicami.
8.10 – 8.30
Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
8.30 – 9.00
Śniadanie. Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
9.00 – 9.10
Czynności samoobsługowe i higieniczne.
9.10 – 9.45
Realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą oraz niekierowanych wspierających całościowy rozwój dziecka, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
9.45– 11.45
Zabawy samodzielne w sali oraz przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające, Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zorganizowane zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Rozmowy indywidualne.
11.45- 12.00
Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i higieniczne.
12.00 – 12.30
Obiad. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30 – 12.40
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku.
12.40 – 13.00
Relaksacja, odpoczynek. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych.
13.00 – 14.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Praca z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, praca indywidualna i grupowa. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.00 -14.10
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku
14.10 -14. 30
Podwieczorek przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.30 – 14.40
Czynności samoobsługowe i higieniczne.
14.40 – 17.00
Zabawy dydaktyczne, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy umuzykalniające, działalność plastyczna, zabawy rytmiczne. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.